Hoe Kun Je Slapend Afvallen?

Dat het heel erg moeilijk is om binnen korte tijd veel gewicht kwijt te raken zullen de meeste dieeters wel met me eens zijn. Dat komt omdat je wilt proberen om al die kilo’s die er in de loop der jaren aangekomen zijn er in weken af te werken. Dat lukt natuurlijk niet. Dat wil niet zeggen dat je niet in een betrekkelijk korte tijd veel vooruitgang kunt boeken. Daarvoor heb je twee dingen nodig: doorzettingsvermogen en het focusen van al je ten dienste staande middelen op een doel: afvallen. Een van die middelen is slaap.

Welk effect heeft slaap op het lichaam?

Er zijn vele manieren waarop slaap van invloed is op het lichaam. Slapen is met eten, drinken en ademen een van de belangrijkste activiteiten van het lichaam. Zonder slaap verlies je de controle over zowel je lichamelijke als je mentale functies. Wanneer je voor langere tijd niet kunt slapen kan dat op langere termijn je leven kosten.

Slaap is de periode die je lichaam heeft gereserveerd voor herstel en reparatiewerkzaamheden. Gedurende deze reparatieperiode verkeert je lichaam zich in een subliminale toestand. Terwijl je slaapt en droomt is je lichaam druk bezig met alle noodzakelijke reparaties. Zelfs de spieropbouw vindt plaats tijdens het slapen. Technisch gesproken zou je lichaam langzaam uit elkaar vallen wanneer je voor een langere periode niet zou kunnen slapen.

Hoe kan goed slapen je helpen bij je afslankpogingen ?

Een onderzoek verricht door de Universiteit van New York heeft aangetoond dat mensen die minder dan 6 uur per nacht slapen eerder de neiging hebben dik te worden. Wanneer je niet voldoende slaapt wordt je hormoonbalans verstoord. Een verstoorde hormoonhuishouding is vaak een van de oorzaken van overgewicht. Mensen die minder slapen hebben gedurende de dag meer behoefte aan zoetigheid omdat hun suikerspiegel van slag is geraakt en ze behoefte hebben aan extra energie.

Hoe kun je effectief gewicht verliezen?

Wanneer je af wilt vallen zul je voor jezelf een afslankprogramma moeten ontwerpen dat op z’n minst voldoet aan de onderstaande vier criteria:
Zorg ervoor dat je in elke geval zolang je met je afslankprogramma bezig bent zeker 8 uur per nacht slaapt. Probeer op een vaste tijden te gaan slapen en op te staan.

Houd ja aan een gezond dieet dat gebaseerd is op magere proteïnen, gecompliceerde koolhydraten, vezels, Omega 3, de noodzakelijke vitaminen, mineralen en antioxidanten. Honger jezelf niet uit. Het is belangrijk dat je lichaam alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt zodat je lichaam in balans en in optimale conditie blijft. Eet bijvoorbeeld veel verse groenten en vers fruit!

Ontwikkel een uitgebreid fitness- of sportprogramma waarbij je meer calorie├źn verbrandt dan je per dag via je voeding binnenkrijgt. Je valt op deze manier niet alleen op een gezonde manier af, je ontwikkelt ook een goede conditie en een strak lichaam.
Drink per dag minstens 6 en het liefst 8 glazen water. Water zorgt voor een goede hydratie van het lichaam en voert afvalstoffen af.

This entry was posted on donderdag, oktober 12th, 2017 at 8:32 am and is filed under gezondheid. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.